Съществува стереотип, че хората, които работят в IT сектора, са тихи, интровертни и работят сами. Но в действителност IT специалистите постоянно взаимодействат с хора, независимо дали това са колегите от екипа им или различни клиенти. Затова междуличностните умения са може би едно от най-важните качества на един IT специалист в редица технологични длъжности.
Например, ако си Help Desk специалист, голяма част от работата ти ще се изразява в това да помагаш на колегите си с различни техни казуси. А ако си developer, най-вероятно ще работиш в екип с хора, сред които и Creative отдел по разработването на уебсайтове, приложения и други продукти. В ролята на Project Manager пък ще се налага да имаш уменията да менажираш хората и да поддържаш тяхната удовлетвореност.
Да, IT специалистите работят с технологии, но преди всичко работят и с хора. Затова е важно да притежават и меки умения, които да им помогнат да взаимодействат по-ефективно както с екипите си, така и с клиентите си.